PPYT Mesir

WWW.PPYTMESIR.BLOGSPOT.COM

Persatuan Perubatan Yayasan Terengganu Mesir dianggotai oleh pelajar-pelajar tajaan Yayasan Terengganu dan persendirian yang melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan di Mesir.

Faculty of Medicine Mansurah University

www.mans.eun.eg

Mansoura University is famous for its specialized Medical centers, which provide both medical and academic services. They include the main mansoura university hospital, the children hospital, the specialized hospital for general internal diseases, the ophthalmology center, the digestive system center and the Urology and Nephrology center. The latter is the biggest of its kind in the Middle East.

Ain Shams University

net.shams.edu.eg/

Ain Shams University, as the third Egyptian university, was founded in July 1950 under the name of "Ibrahim Pasha University". It participated with the two earlier universities, "Cairo University" (Fua'd the 1st ) and "Alexandria University" (Farouk the 1st) in fulfilling the message of universities and meeting the increasing demand of youth for higher education.

PENGUMUMAN BUAT SAHABAT-SAHABAT PPYTM

Posted by ~Persatuan Perubatan Yayasan Terengganu Mesir~ On 12:08 AM

salam...

satu perjumpaan xrasmi antara wakil2 PPYTM dan us kamal telah diadakan dirumah beliau sendiri.Dalam perjumpaan tu,kitaorg telah berbincang tentang masalah yang sedang di hadapi iaitu masalah pembayaran yuran universiti bagi tahun 1,2 dan 3,pembayaran wang sara diri bagi tahun 1,2,dan 3..berikut adalah hasil perjumpaan itu:-

1. us kamal akan mengambil tindakan selanjutnya untuk menyelesaikan masalah yuran pelajar tahun 1,2 dan 3 dengan secepat mungkin.

2. us kamal akn menguruskan secepat mungkin bayaran wang sara diri bagi pelajar tahun 1 kerana sudah kelewatan bayaran daripada sepatutnya dan untuk pelajar tahun 2 dan 3 akan dibayar pada bulan mac nanti.

3. berita gembira menanti pelajar medik terengganu terutamanya di mansurah.

4. satu perjumpaan antara us kamal dan semua pelajar medik YT akan diadakan dan tarikh serta waktu akan dinyatakan kemudian oleh wakil2 batch.

5. us kamal menyampaikan harapan MB dan pihak penaja kita,Yayasan Terengganu kepada semua pelajar medik YT,"tuntutlah ilmu elok2 kerana kita adalah pemimpin masa depan kepada negeri kita dan negara kita"

diatas adalah sedikit sebanyak hasil pertemuan pertama secara xrasmi antara pegawai baru kita,us kamal dan wakil2 PPYTM..

semoga ALLAH akn mempermudahkan urusan kita di Mesir dalam mengharungi cabaran di sini dan harap sahabat2 tetap tabah dan sabar menghadapi masalah 'turun temurun' kita ini..insyaALLAH,ALLAH bersama orang2 yang sabar..

10 Response to "PENGUMUMAN BUAT SAHABAT-SAHABAT PPYTM"

  1. Anonymous Said,

    bgaimana mahu jadi pemimpin jika fikrah masih trumbang ambing dan hnya mngikut-ikut..jgn buat lawak..adakah hnya dgn blaja tnpa tarbiyah sdh bolh mnjadi pemimpin?mmg boleh,TAPI SEKULAR..nauzubillah..

     

  2. Anonymous Said,

    bljr luas maknanya..jgn sempitkan..itu hnyalah bahasa..moga kita dijauhkan dr sekularisme..

     

  3. Anonymous Said,

    belajar dan tarbiyah boleh diterima dari dunia sekeliling..jika difikir balik kalau nak tunggu sampai hbis belajar maka dunia ini akan kosong dari pemimpin.Rasulullah juga diajar oleh Allah semasa baginda memimpin..
    sekadar bingkisan pendapat=)

     

  4. Anonymous Said,

    ade prjumpaan ke??dapat makan x????

     

  5. Anonymous Said,

    sedap mkn tol~~
    us kamal n fmily mmmg bagus+baik..
    segan plak eh..
    us kamal plak support makanan..
    addooiii~~
    mekaseh us!!

     

  6. Anonymous Said,

    dop aci... nk gop!!!!

     

  7. Anonymous Said,

    hahaha...mari ah mansurah..
    ore duk pakat mari mansurah ni..
    hehehhe...
    dun jeles2 ah~kekeke

     

  8. Anonymous Said,

    dop aci gni.. aku nk syawarma firokh sutir...

     

  9. Anonymous Said,

    pende la masaloh mu al faqir weh

     

  10. Anonymous Said,

    BUAT al-faqir:

    Tarbiyyah dan fikrah mampu membentuk manusia..tapi jika seseorg itu dtg dr background yg kurg tarbiyyah dan fikrah, x bermakna beliau x bleh jd pemimpin.

    Ada sahabat saya, hebat fikrah dan tarbiyyah. Buku2 Fathi yakan, Yusuf Qardawi dan hassan al-banna dikhatam semua.
    mukhayyam dan tamrin x penah miss.
    dlm usrah, petah berceramah..

    tapi bile disuruh buat kerja, handle progrm, slalu x menepati masa, gagal mengawal mesyuarat, x sistematik, at the peak of time we need him the most, he always escape.
    so, tarbiyyah dan fikrah x menjamin kualiti kepimpinan.
    bahkan saya menemui ramai golongan beragama yang GAGAL berorganisasi dgn baik (bukn semua)& byk yg yaqouluun ma la yafa'luun.

    Jadi, saya mengharapkan jgnlah background fikrah ini dijadikan ukuran, bahkan yg terlebih ilmu tuh, back up lah pimpinan.
    kalo x, korg berdosa x menegur.
    Lainlah kalo pemimpin 2 mmg x nak dgr ckp.

    D zaman jahiliyyah, Rasulullah mendoakan Umar masuk Islam, kerana Kualiti KePIMPINan beliau. Beliau berpengaruh dan hebat memimpin masyarakat. Bila dtg hidayah, fikrah dan tarbiyyah lantas menyusul.

    ikhlas, RADZI AHMAD

     

    ::GuestBook::


    ShoutMix chat widget

    Followers

    TABDIV